I novi i polovni putnički automobili, sa poreklom iz zemalja EU, od Nove godine uvoze se po nižoj carinskoj stopi: od pet i 6,9 odsto. Generalno govoreći, 6,9 odsto carine naplaćivaće se za malu do 1.000 kubika i baš veliku kubikažu preko 3.000, dok će vozila „srednje klase“, da se carine po stopi od pet odsto. Carinske stope za vozila poreklom iz EU, iste su bilo da je reč o uvozu polovnih, ili novih automobila, ako su u istoj kategoriji. Konkretno, svi benzinci do 1.000 kubika, cariniće se po stopi od 6,9 odsto (smanjena je sa 8,8 odsto). Od 1.500 do 3.000 kubika cariniće se po stopi od pet odsto (a bila je 7,5 procenata), a svi benzinci zapremine veće od 3.000 kubika cariniće se po stopi od 6,9 odsto. Kod dizelaša je situacija slična: svi do 1.500 kubika carine se po stopi od 6,9 odsto, od 1.500 do 2.500 kubika po pet odsto, a sve preko toga po stopi od 6,9 procenata.
I novi i polovni putnički automobili, sa poreklom iz zemalja EU, od Nove godine uvoze se po nižoj carinskoj stopi: od pet i 6,9 odsto.
Generalno govoreći, 6,9 odsto carine naplaćivaće se za malu do 1.000 kubika i baš veliku kubikažu preko 3.000, dok će vozila „srednje klase“, da se carine po stopi od pet odsto.
Carinske stope za vozila poreklom iz EU, iste su bilo da je reč o uvozu polovnih, ili novih automobila, ako su u istoj kategoriji. Konkretno, svi benzinci do 1.000 kubika, cariniće se po stopi od 6,9 odsto (smanjena je sa 8,8 odsto). Od 1.500 do 3.000 kubika cariniće se po stopi od pet odsto (a bila je 7,5 procenata), a svi benzinci zapremine veće od 3.000 kubika cariniće se po stopi od 6,9 odsto.
Kod dizelaša je situacija slična: svi do 1.500 kubika carine se po stopi od 6,9 odsto, od 1.500 do 2.500 kubika po pet odsto, a sve preko toga po stopi od 6,9 procenata.
Umanjenje carinskih stopa rezultat je nastavka primene Prelaznog trgovinskog sporazuma i odnosi se na svu robu koja se nabavlja u EU. Koliko će konkretno da iznosi umanjenje prodajne cene po osnovu pada carine, zavisi od modela do modela. Tako će ušteda na modelu „dačija sandero“ 1.4 benzinac, biti minimalna, oko 300 evra, u zavisnosti već od trgovačke marže, ali će zato na skupljim modelima BMV, „audija“, „mercedesa“, čija kubikaža ne prelazi 2.500 (vredna oko 40.000 evra), ušteda biti 1.140 evra.
Ipak, uskoro uvoznike vozila očekuje još jedan namet, što bi moglo da neutrališe pad cene po osnovu nižih carina.
Naime, očekuje se da uskoro počne naplata i posebnih eko-taksi, za šta je, po rečima uvoznika, potrebna državna uredba kako bi zaživela i u praksi. Po mišljenju ekonomiste Gorana Nikolića, upravo primena eko-taksi uticaće da građani ne osete baš pojeftinjenje automobila po osnovu nižih carina.
- Kada je reč o cenama uvoznih automobila, kao i bele tehnike, televizora, monitora, mobilnih telefona iz EU... pad carina u proseku iznosi oko šest procentnih poena, ali uvedene ekološke takse praktično skoro da neutralizuju to smanjenje troškova za uvoznike. Sve u svemu, realno je očekivati veoma mali pad cena po tom osnovu. Sam devizni kurs ne bi trebalo da igra značajniju ulogu u rastu cena budući da su Vlada i NBS implicitno obećale održavanje stabilnog dinara tokom ove godine - ocenjuje Goran Nikolić, iz Centra za novu politiku.